recenze - SIEGESTORM
Karetních bojůvek alá Magic the Gathering není nikdy dost. A jelikož Deskolog na Magickách vyrostl, rádi vyzkoušíme všechny možné předělávky této legendy.
Siegestorm (SS (to mi něco připomíná)) byl ohlášen na Albi day někdy za Karla Vlacha, ale z netechnických důvodů vyšel v české lokalizaci až letos. Říká se, že na ty nejlepší věci si člověk musí počkat. Jestli to platí i v tomhle případě, na to se podíváme naším kritickým očním orgánem.
I když je SS v základu hlavně o dvou balíčcích, je zabalený do větší pěkně ilustrované krabice. V ní totiž najdeme dva hratelné balíčky a ostatní komponenty potřebné pro sólo a kooperativní variantu. Další dva balíčky si můžete u Albi dokoupit. Samozřejmě je tam prostor pro další doplňkové balíčky, které předpokládám vyjdou co nevidět.. Praktická krabice, ve které máte vše po ruce a do knajpy si vytáhnete jen to, na co máte chuť.
Duel varianta pro dva hráče je základem celé hry a pravidla také doporučují s touhle variantou začít. Prvním krokem je logicky vybrat si balík. Každý je jiný, s jinou rasou a příšerkami. Podstatný rozdíl je samozřejmě i ve strategii. Jeden bude silný v tomhle a druhý zase v tamtom. Experti můžou libovolně mixovat balíky, a tak nám v součtu vychází kvantum různých kombinací s tou vítěznou strategií.
Víte, jak se hrajou Magicky? Dobře pro vás, ale SS se hraje docela odlišně. Vyložení nebo zahrání karet něco stojí, a to další karty z ruky. Což je fajn mechanika pro lidi s jednou rukou. Každá karta má akci, kterou můžete zahrát jednorázově jako instanci, a schopnost která platí při vyložení nestvůry.
Vykládaní karet na bojiště probíhá taktéž odlišným způsobem. Namísto pásu nestvůr vyložených vedle sebe smíte vyložit pouze jednoho nebojácného bojovníka do první linie. Ten se v každém dalším tahu posune o jednu frontu až do nepřátelské linie a teprve až poté započne útok.
Protivník tedy ví dlouho dopředu o hrozícím útoku a konkrétním útočníkovi. A buď mu přichystá velkolepé uvítání, nebo sám dostane jednu rovnou mezi oči. Útoky míří nikoliv na "životy" hráče, ale na jeho dobírací balíček. Ty mají oba hráči početně stejné. Každý útok tak snižuje počet karet v balíku a přibližuje porážku hráče. Není třeba žádných speciálních počitadel životů, prostě vám dojdou karty a jste v prdeli.
Několik klonů Magicku jsem už hrál. Naposled to byl do nebes vyzdvihovaný KeyForge, který mě ovšem tolik nenadchnul. Přesně opačný pocit jsem měl ze Siegestormu, u kterého nebyla velká očekávání, ale hezky mě překvapil.
Až se vám dostanou pravidla a strategie hry pod kůži, můžete si zahrát variantu obléhání, proti automu, ve čtyřech proti sobě nebo prostě sami v jednom.
Líbí se mi systém front, různorodé balíčky a vítězství v podobě protivníkova prázdného dobíracího balíčku. Ilustrace na kartách jsou za mě o něco lepší, než třeba v nedávné kooperativní novince Marvel Champions.
Magic the Gathering zůstává promakanějším a strategicky složitějším králem. Siegestorm vsází na lehčí pravidla a zjednodušenou hratelnost, která má občas nějaké situační nejasnosti, ale v knajpě u pivka to stejně moc řešit nebudete.
Yarek, the párek
Hodnocení designu: 4 /5
Hodnocení hratelnosti: 3+ /5
Odebírat a komentovat nás můžete na našem facebooku