recenze - HEAT: HUSTÝ DÉŠŤ

16.06.2024

Pamatujete si na ten velký souboj mezi hrami Heat a Rallyman GT? Obě deskovky si od nás v recenzi odnesly vysoké hodnocení a v obou případech to vlastně bylo za úplně něco jiného. Pomyslným vítězem tohohle duelu se ale nakonec stal Heat. Tedy, alespoň tak to s odstupem času vnímám a na první rozšíření s názvem Hustý déšť jsem se opravdu těšil.

V uzounké krabici najdete oboustranný herní plán se závodními okruhy Mexika a Japonska. Obě strany jsou moc hezky zpracované a opět vás určitě překvapí velmi pěkná práce ilustrátora Vincenta Dutraita. Závodní hra prostě nemusí vypadat suše, především pokud pochází z produkce hitmakerů Days of Wonder. Kromě dvou okruhů v krabici najdete nové oranžové závodní auto včetně řadící páky, podložky a příslušných karet. Heat si tak nově můžete zahrát až v sedmi hráčích a nevypadá to na konečné číslo, protože v krabici původní hry najdete celkem osm slotů pro uložení formulí a řadících pák. Kromě toho v balení nechybí ani nové karty pokročilých vylepšení, událostí a také nové sponzorské karty. To vše můžete umístit do krabice s původní hrou, včetně nového herního plánu, počítejte ale s vůlí několika milimetrů, které vám nedovolí krabici úplně dovřít.

Pravidla představují jen pár stručných odstavců s novinkami rozepsanými na dvou stránkách. Jednou z takových novinek jsou zaplavená místa na japonské trati (neplést si s počasím a stavem dráhy), na těch nebudete moct řadit standardně, jak jste zvyklí, ale pouze pomocí karet Heat, respektive jednou kartou Heat za jeden rychlostní stupeň a dvěma kartami za dva. Zrovna na tohle nové pravidlo jsme si museli během prvních jízd zvykat a na texturu vody na trati se soustředit. Těch kaluží je tady navíc poměrně dost, takže vám do vaší spanilé japonské jízdy rozhodně zasáhnou.

Další novinkou jsou dvě těsně navazující zatáčky, takzvané šikany, které naleznete na obou nových tratích a jsou pro lepší přehlednost označeny modrými obrubníky. V těchto místech si samozřejmě musíte dávat pozor, respektive se obě zatáčky můžete pokusit projet během jednoho tahu. Přeji hodně štěstí. To ale není vše, nesmím zapomenout na nový symbol Super chlazení na kartách vylepšení a sponzorů. Ten vám pak dovolí odebírat karty Heat přímo z odhazovacího balíčku, což je velmi praktický efekt.

Pokud hrajete v menším počtu hráčů, nebo dokonce v sólu a mezi jezdce přidáváte i takzvané Legendy ovládané kartami, stávají se z nich na nových tratích, případně na trati Velké Británie, Agresivní legendy. Ty mohou projíždět až dvě zatáčky v jednom tahu a to na předem označených místech. Tahle vlastnost slouží k tomu, abyste proti nim v šikanách nezískávali výhodu. Nové tratě samozřejmě můžete zařadit do šampionátu, tady pak využijete i nové události.

Těch novinek je v Hustém dešti podle mě tak akorát, aby se z Heatu, jakožto akční a poměrně přímočaré hry, nestala nějaká složitá, nebo dokonce překombinovaná záležitost. Jakmile vše uložíte do krabice od původní hry, vznikne vám vlastně jeden nový celek, to znamená větší a variabilnější Heat. Osobně komponenty pro sedmého hráče zas tak moc nevyužiju, takže pro mě zůstává tou nejdůležitější součástí Hustého deště nový herní plán s dvěma pěkně zpracovanými tratěmi a jejich zařazení do šampionátu.

Ano, znám i takové hráče, které Heat nechává chladnými, ale osobně se nedivím, že si tahle závodní deskovka předloni odnesla tolik pochval a ocenění. Hustý déšť je i z tohohle důvodu jasnou volbou jak pro ty, kteří už delší dobu hru nevytáhli z police, protože jim chybí nějaká nová motivace, tak pro ty, kteří hru mívají pravidelně rozloženou na stole.