recenze - ECHOES: KOKTEJL

30.06.2024

Pokud naše recenze čtete pravidelně, asi vám neunikla audiohra s názvem Echoes, kterou už jsme tady měli hned dvakrát, jednou příběh s názvem Prsten a podruhé pak náročnější Housle. Oba díly u nás sklidily úspěch a tak není divu, že se k Ozvěnám opět vracíme.

Tentokrát se přesuneme do newyorského baru, ve kterém se scházejí především místní mafiáni a mezi nimi i nechvalně známý Krutý Steve. To mi pro začátek nezní vůbec špatně. Obsah krabičky je stejný jako v případě ostatních her ze série. To znamená, že kromě jednoduchých, a tím pádem i velmi stručných pravidel, tady najdete šest destiček s označením kapitoly a osmnáct karet s předměty. Karty jsou opět pěkně ilustrované a i když se jedná o audio hru, nechybí jí stylový vizuál, který samozřejmě dopomáhá budovat atmosféru během partie. Pokud už tedy máte s nějakou další hrou ze série Echoes zkušenosti a máte staženou aplikaci, můžete začít hrát. V opačném případě vás čekají tři a půl minuty čtení pravidel a následné stahování apky.

Veškeré kresby na kartách odpovídají proprietám, které byste mohli hledat v zakouřeném baru, kde si dali slezinu místní mafiáni a gangsteři. Pokud to tedy není to samé. :) Vaším úkolem bude opět pomocí aplikace v mobilním zařízení načítat jednotlivé destičky kapitol a karty předmětů, díky čemuž se spustí zvuková stopa a následně pak jednotlivé úseky uspořádáte do kapitol o třech kartách a jedné destičce, ze kterých nakonec složíte celý příběh a třeba i odhalíte pachatele.

Předně musím pochválit povedenou aplikaci a její českou lokalizaci. Nechybí tady hlasy známých dabingových herců a vše působí velmi profesionálně. Smekám, protože tohle muselo dát opravdu spoustu práce. Herecké schopnosti jednotlivých protagonistů mají v případě takovéhoto typu audiohry velký vliv na hratelnost, protože potřebujete dobře rozeznat nejen, co říkají, ale i jejich emoce. Přeložit celý scénář a všechny dialogy tak, aby to dávalo smysl v naší mateřštině. Za to si zkrátka Ravensburger vyslouží velkou pochvalu.

Celkově mi zasazení hry přišlo doposud nejzajímavější, ale musím přiznat, že mě Prsten i o dost obtížnější Housle bavily o něco více. Možná to bylo trochu rozmáchlejším dějem, Koktejl se přeci jen odehrává v jednom baru a... Ale to už bych asi dost spoiloval. Stejně jako u všech her ze série, i tady si při hraní vystačíte sami. Já osobně ale preferuji hraní ve dvou, během kterého neustále probíhá nějaká forma brainstormingu. Hlavně si ale sežeňte spoluhráče, který během hraní nebude zívat, protože ho příběh příjemně uspává. - Ano, mluvím o tobě! :)

Série Echoes si průběžně u jednotlivých dílů drží laťku velmi vysoko, i když se opět jedná o jednohubku na jeden večer, respektive nějaké dvě hodiny hraní. Koktejl je o dost jednodušší než posledně recenzované Housle a na stejné úrovni jako Prsten. Takže, za což autory chválím, tady sedí i označení na krabici. Pokud s touto sérií audioher nemáte zkušenosti, klidně můžete začít Koktejlem, v opačném případě bych šel do náročnějších Houslí. Končíme tedy doporučením a jsem moc zvědavý, co přinesou další díly série, protože si hraní vždycky moc užívám.