ilustrátor měsíce - MIGUEL COIMBRA
V nové rubrice "ilustrátor měsíce" vám budeme každý měsíc představovat jednoho z ilustrátorů, kreslířů nebo návrhářů konceptů, kteří dávají tvář deskovým hrám.
Nejspíš vám jeho jméno nic neříká, ale určitě znáte jeho tvorbu. Deskolog vám představuje ilustrátora měsíce listopad.
Miguel
Coimbra je
čtyřicetiletý francouzský ilustrátor pocházející z města
Lyon. Umělec na volné noze má více než 12 let zkušeností v
zábavním průmyslu, a to především v oblasti deskových her.
Také vytvořil spoustu obalů na knihy pro světoznámé vydavatele.
Podle svých slov začal Coimbra kreslit už v dětství, a to jeho nejoblíbenější
téma, hry a fantasy. Zajímavostí je, že hra, která v něm
probudila tuto vášeň, byla Magic: The Gathering.
V
roce 2005 pracoval jako grafický designer ve vývojářské firmě
Eden Games (Alone in the Dark, Test Drive Unlimited).
Avšak od roku 2006 pracuje na volné noze jako ilustrátor deskových a karetních her. Jeho nejznámější prací je hlavně z deskových Small World, 7 Divů, Cyclades, a z karetních například World of Warcraft Trading Card Game nebo Star Wars Galaxies.
V roce 2009 vyhrála hra Small World ocenění Dice Tower Gaming Award za nejlepší grafiku.
Pro
jednu deskoherní anglickou stránku MeepleTown připravil rozhovor.
Zde máte český překlad:
Jak
ses poprvé dostal k výtvarnému umění a následně k deskovým
hrám?
Jako
mnoho umělců jsem kreslil už od malička. Někteří hrají fotbal
nebo jsou hudebníci. Mě přitahoval komiks, manga a videohry.
Vždycky se mi líbilo takové prostředí, až jsem došel k závěru,
že bych tvořil své vlastní kresby.
Byl jsem ještě teenager,
když jsem narazil na hru zvanou Magic :) Zamiloval jsem si ty
obrázky na kartách, a později jsem se rozhodl přesně tohle dělat
u počítačových a deskových her.
Jsou nějací konkrétní umělci, kteří vás inspirují?
Učil
jsem se kreslit pomocí digitálních médií, takže většina
umělců, kteří se mi líbí, jsou malíři nebo skvělí
návrháři konceptů jako Sparth, Craig Mullins, Maciej Kuciara
atd.
V oblasti deskových her jsem se opravdu těšil na práci s
Naiade na projektech jako Isla Dorada, Seasons a Tokaido.
Konkrétní hry, na kterých jsi pracoval - 7 divů, Cyclades, Small World - mají spoustu karet a žetonů s inviduální ilustrací. Jak vlastně funguje zadání? Obdržíš konkrétní pokyny pro každý obrázek?
Záleží na editoru, někdy dostanu více či méně popisů pro každý dílek. Prvně se bavíme o herních prvcích a tématu. Poté mám obvykle spoustu prostoru pro vlastní kreativitu a nápady.
Všechny tyto tři hry měly také několik rozšíření. Jak pracuješ na hrách a později i rozšířeních, aby grafika ladila v celém světě vždycky stejně?
Je to trochu intuitivní, abych byl upřímný, nemám žádný jasně daný postup. V hlavě si představím prvně herní prvky, například postavy, a podle nich dotvořím zbytek světa.
Kolikrát si zahraješ hru, pro kterou děláš grafiku?
Málokdy hraju prototyp hry předtím, než vytvořím grafiku, může se to zdát zvláštní, ale není to opravdu nutné. Důležité je vycítit atmosféru hry a hráčů, pro které je deskovka určena. Tu si pak zahraju, až je vydaná k prodeji.
Zatímco 7 divů a Cyclades mají vážnější styl, Small World, Cargo Noir, a několik dalších, mají karikaturní styl. Jaký styl je pro tebe oblíbenější? Jak víš, jaká "atmosféra" je pro hru nejvhodnější?
Řekl bych, že to celé dohromady, představuje můj styl. Rád přejdu z Cargo Noir na vážnější věci jako Cyclades. Ta univerzálnost je to, co mě definuje a hlavně mě to baví. Editoři, když zadávají projekt, viděli moje předchozí práce, a už vědí o jakou "atmosféru" mají zájem, respektive jaký určitý styl by si přáli.
Z počátku jsem dělal jen realističtější ilustrace, ale díky Days of Wonders, jsem si zkusil poprvé karikaturní styl na hře BattleLore. Byla to moje první práce v "terénu" a věřili mi, že to zvládnu, aniž bych v minulosti dělal něco podobného.
Jaká desková hra byla pro tebe nejtěžší na které si pracoval?
Pravděpodobně moje poslední deskovka City of Horror, zombie hra... hodně detailů, spoustu herních komponent, které jsem musel vymyslet.
Do jaké míry se celkově podílíš na herních komponentech?
Jelikož nehraji prototypy, nemůžu moc poradit k praktické stránce. Můžu říct své návrhy a myšlenky v oblasti grafiky a tím definovat vizuální podobu.
Jakou radu pro začínající umělce?
Cvičení dělá mistra, zapomeňte na přirozený talent. Tvrdá práce se nakonec vyplatí.
Jaká
desková hra je tvoje nejoblibenější?
Zrovna
hrajeme s přáteli Lifeboat a zbožňujem ji!
Ještě něco, co bys chtěl říct?
Děkuju za rozhovor!
Tak tohle byl první díl rubriky ilustrátor měsíce, snad se bude líbit.
Díky
Yarek, the Párek
zdroje: wikipedia, Miguel Coimbra blog, MeepleTown
Komentovat a odebírat nás můžete na našem facebooku